Loading animation
Gå til sidens indhold
 

Læs vores handelsbetingelser mm.

Handelsbetingelser for Nordjyllands Trafikselskabs webshop og applikation til Android og iPhone

NB. APP, Travel Pass og eventbilletter kan først benyttes fra september 2017.

 

Billetter og gyldighed:

Der kan købes kontantbilletter, tillægsbilletter, nattillægsbilletter, cykelbilletter (Kun gyldig i Nordjyske Jernbaners tog), Travel pass og sæson- og kampagnebilletter til rejser med busser og tog i NT’s takstområde.

Kontantbilletter købt i webshoppen og app’en har samme tidsgyldighed som NT's almindelige kontantbilletter. Gyldigheden for nattillæg følger den ordinære billets tids- og zonegyldighed. Tillægsbilletter udvider tids- og evt. zonegyldigheden for den ordinære billet.

Tidsgyldigheden for Travel pass kan være enten 24 eller 72 timer fra det valgte starttidspunkt. Travel pass er gyldige i busser og tog i hele NT’s takstområde.

Cykelbilletter gælder KUN i Nordjyske Jernbaners tog og er kun gyldig sammen med anden rejsehjemmel og følger dennes tids- og zonegyldighed. 

Der kan også købes en række kampagne- og sæson-billetter. Pris og tidsgyldighed på disse billetter varierer, men de vil altid fremgå af billetten.

Prisen kan vises i DKK eller Euro. (Euro er dog kun vejledende efter en fast valutakurs). Alle transaktioner sker i DKK.

Billetter til rejser over takstgrænsen (grænsen mellem Region Nordjylland og Region Midt) købes i bussen, på stationen eller på DSB.dk.

 

Levering:

Billetter købt i webshoppen bliver leveret pr. mail og SMS, såfremt dette vælges. Billetter købt i app’en bliver gemt i app’en på den Android eller iPhone telefon, hvor applikationen er downloadet.

Hvis app’en slettes, bliver billetterne også slettet. Hvis du geninstallerer app’en, bliver gyldige billetter overført, når du registrerer dig i app’en, såfremt det gøres på samme mobiltelefon med samme telefonnummer, som du købte billetterne fra.

App-billetter kan ikke overføres til andre enheder end den, de er købt fra.

 

Kontrol:

Billetten skal fremvises ved indstigning i bussen eller toget og til kontrolpersonalet, og du skal skifte mellem de forskellige skærmbilleder på forlangende. Skærmbilleder og print af app-billetter er ikke gyldige billetformer.

Billetter skal være købt ved indstigning i bussen eller toget – billettens tidsgyldighed starter fra det tidspunkt, der er angivet på billetten. App-billetter er kun gyldige, hvis der er strøm på telefonen i hele gyldighedsperioden. Hvis du mister din telefon, så du ikke kan fremvise din billet, udstedes en kontrolafgift ved kontrol.

Skærmen skal være intakt, så det er muligt at se og scanne billetten. Du skal ændre lysstyrken på skærmen ved forlangende. Kan din billet ikke scannes, anses billetten for ugyldig. Det er dit eget ansvar at sikre, at billettens gyldighed kan verificeres af kontrolpersonalet ved scanning

Kopiering, ændring eller videresendelse af billetter købt i app’en er ikke tilladt. Ændringer af print-selv-billetter er ikke tilladt.

Du skal kunne fremvise ID på forlangende ved tvivl om fx din alder (sundhedskort, studiekort, kørekort eller pas).

 

Betaling:

Der kan benyttes følgende betalingskort: Dankort, Visa/Visa Electron/VPay, MasterCard/MasterCard Debit/Maestro, JCB.

Betalingen trækkes med det samme fra din konto, når billetten leveres til din e-mail eller telefon. QuickPay Payment Services sikrer, at betalingen er sikker og certificeret af Nets.

Du kan også betale med MobilePay, hvis du er oprettet som MobilePay-kunde og har hentet MobilePay-app’en på din telefon. Hvis du benytter MobilePay, er du underlagt forretningsbetingelserne for MobilePay, som fremgår af MobilePay-app’en.

 

Tilbagebetaling:

Billetter købt i webshoppen eller app’en kan refunderes, hvis der opstår tekniske fejl med hjemmesiden eller applikationen i forbindelse med billetkøbet, eller der kan dokumenteres et fejlkøb. Køber du den forkerte billet, skal hele købet annulleres, og der skal købes ny billet.

Nordjyllands Trafikselskab tilbagefører beløbet direkte til din konto ved tilbagebetaling. Der kan gå op til 4 bankdage, før beløbet er tilbageført.

Udløbne og delvist benyttede billetter tilbagebetales ikke. Mistede billetter tilbagebetales ikke, med mindre det skyldes tekniske fejl i app’en eller webshoppen.

 

Henvendelse til NT:

Ved tekniske fejl, spørgsmål, klager etc. kontakt NT Kundecenter, tlf. 98 11 11 11 eller info@NTmail.dk.

For øvrige henvendelser kontakt Nordjyllands Trafikselskab, John F. Kennedys Plads 1R, 3.sal, 9000 Aalborg, Tlf. 99 34 11 11.

 

Rejseregler og -betingelser:

Billetten gælder sammen med NT’s rejseregler som rejseaftale.

Rejsereglerne og information om rejsegaranti mv. fremgår af NordjyllandsTrafikselskab.dk.

Webshoppen og applikationen ejes af Nordjyllands Trafikselskab, John F. Kennedys Plads 1R, 3.sal, 9000 Aalborg, Tlf. 99 34 11 11, CVR-nr. 30015940

 

Forbehold:

Der tages forbehold for ændringer og fejl.

NT forbeholder sig retten til at ophøre med at understøtte ældre styresystemer og browsere. Ved ophør vil dette blive varslet senest en måned før, at ændringen træder i kraft.